مجموعه ابرسام شما را به خرید بهترین محصولات مصالح  ساختمانی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فروشگاه عرضه سنگ ساختمانی قم

آنچه در این مقاله می خوانید...

تنوع جنس و رنگ سنگ ساختمانیبازار فروش سنگ ساختمانی قم

یک نمای سنگی برای هر ساختمانی، در کنار جلوه خاص و زیبایی که به ساختمان می بخشد، سبب استقامت و محافظت ساختمان را در مقابل موقعیت های مختلف آب و هوایی در فصل سرد و گرم سال می گردد. چنانچه  از سنگ های طبیعی جهت پوشش سطح ساختمان ها و نماها استفاده می شود، باید بدانید که غالبا این سنگ ها دارای سایز و قطر یکسانی هستند و عموما قطر آن ها بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر می باشد. در میان سنگ های ساختمانی، سنگ ساختمانی قم بهترین کیفیت را دارد.

فروشگاه عرضه سنگ ساختمانی قم

تنوع جنس و رنگ سنگ ساختمانی

تنوع جنس و رنگ سنگ ساختمانی

انواع اقسام سنگ های طبیعی جهت سنگ نمای ساختمان:

  • انواع سنگ مرمر

به طور کلی سنگ مرمر، جزو سنگ های دگرگون شده می باشد. قابل ذکر است که این سنگ دارای تنوع زیادی می باشد و ما می توانیم آن را در رنگ های مختلف در بازار سنگ پیدا کنیم.

برخی از رنگ های این سنگ عبارتند از سفید و خاکستری، سیاه، سبز، قرمز و … از این سنگ می توان علاوه بر نما، در مواردی مثل طراحی داخلی، کف زمین و دیوار هم استفاده کرد. برخی از ویژگی های سنگ مرمر  عبارتند از: داشتن مقاومت حرارتی مناسب، دارای کیفیت عالی، متنوع بودن در رنگ و بافت، داشتن دوام زیاد و طول عمر بالا.

  • سنگ گرانیت

این سنگ جزو سنگ های آذرین می باشد و از کوارتز و فلدسپات و … تشکیل شده است. این سنگ خیلی سخت، مقاوم و محکم است. البته سنگ فوق را می توان پولیش زد تا اینکه مقداری آئینه ای شود. دارای تنوع طیف رنگ خاکستری روشن تا مشکی، صورتی و سبز می باشد.

  • سنگ تراورتن:

می توان گفت که این سنگ از رسوبات موجود جریان آب زیرزمینی تشکیل شده است و به رنگ های سفید، کرم و خاکستری در بازار یافت می شود. قابل ذکر است که سنگ تراورتن خیلی مقاوم و زیبا است به راحتی تمیز می شود و شرایط نگهداری خاصی نیاز ندارد.

برخی از تفاوت های میان انواع سنگ ها:

  • قیمت سنگغالبا سنگ های طبیعی گرانتر از سنگ های مصنوعی هستند
  • داشتن تنوع در رنگ و بافت:همیشه سنگ مصنوعی در مقابل سنگ طبیعی، دارای تنوع رنگ و بافت بیشتری است
  • شیوه مراقبت و نگهداری: سنگ های طبیعی بیشتر به نگهداری و مراقبت نیاز دارند.
  • داشتن دوام بالا: سنگ های طبیعی دارای دوام بیشتری نسبت به سنگ های مصنوعی است.
  • جلوه و ظاهر سنگ: ظاهر و زیبایی سنگ طبیعی بیشتر از سنگ مصنوعی است.

 فاکتورهای مهم در انتخاب سنگ نمای مناسب:

  • داشتن سختی بالای سنگ
  • میزان مقاومت سنگ در مقابل موقعیت جوی و آب و هوایی مختلف مثل سرما و گرما
  • چگونگی نظافت سنگ

 

بیشتر بخوانید: تراورتن آبگرم محلات

بازار فروش سنگ ساختمانی قم

بازار فروش سنگ ساختمانی قم

چنانچه بخواهید از سنگ جهت نمای ساختمان استفاده کنید، لازم است که بدانید علاوه بر زیبایی، باید حتما فاکتورهای مختلفی را مورد نظر قرار دهید. مثلا موقیعت جغرافیایی، محل سکونت و میزان دوام و استحکام سنگ مدنظر   . 

قابل ذکر است که به غیر از انواع و اقسام سنگ های ساختمانی که ما معرفی کردیم، سنگ‌های ساختمانی زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی ها و کارآیی متفاوتی با هم دارند. برخی از این سنگ ها عبارتند از: سنگ لاشه، سنگ اسلب، سنگ توف، سنگ قواره، سنگ پلاک، سنگ مالون، سنگ گیوتین، سنگ ازاره، سنگ دیوریت و … .

غالبا سنگ ها در انواع و اقسام گوناگون در بازار به فروش می رسند و خریداران می توانند بر طبق کاربرد آن ها و بودجه خود، سنگ مورد نظر را خریداری کنند. لازم به تذکر است که قیمت سنگ ساختمانی بر طبق درجه یک یا دو بودن آن و همینطور ابعاد آن ها محاسبه می گردد.

در بازار سنگ، تنوع طرح، رنگ، جنس و قیمت سنگ ها خیلی زیاد است به طوری که هر فرد با هر سلیقه و بودجه ای که دارد، می تواند سنگ دلخواه و مورد نیاز خود را خریداری کند. بازار فروش سنگ ساختمانی به جهت ساختمان سازی های متعدد در همه شهرها، بسیار پر رونق است. لازم به ذکر است که رنگ سنگ ساختمانی، در جلوه نمای ساختمان تاثیر مستقیمی دارد.

 

علیرضا زمانپور

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه ابرسام شما را به خرید بهترین محصولات مصالح  ساختمانی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *